2006-11-27

Ode to you

En ny vecka, med nya tag. Har bestämt för mig själv hur mågan sidor uppsats jag ska ha gjort innan fredag. det är bra med höga mål för då kanske jag når hälften i alla fall.

En sak som är helt underbart härligt, det är att vara så där kär så att det känns i hela kroppen. Så där kär så att allt jag vill bara är att ligga brevid och känna hud mot hud. Att pilla på och smeka, kan inte hålla fingrarna borta från den där underbara huden som får mig att må så bra. Kan inte låta bli att prata med den där underbara tanken som får mig att älska ännu mer. Det är så underbart när det känns som att varje dag är en gåva, något jag får som belöning. Hade nästan glömt bort att det kunde vara så här. Enklet och okomplicerat och ändå fyllt till bredden med kärlek.

När du har gått ligger jag kvar och snusar på din sida av sängen för där luktar det som allra mest från dig. När jag stiger upp tittar jag mig noga omkring för att se om jag kan upptäcka nåt du gjort, vart du lämnat ditt glas. Om det är vatten kvar vill jag nästan dricka upp det bara för att det rört vid dina läppar.

Jag förundras och njuter av att jag känner så här, hoppar av glädje när jag vaknar och sätter på mobilen och det trillar ned ett underbart litet sms. Dagen kan ju inte börja på ett bättre sätt.

Kärlek och respekt

Inga kommentarer: