2006-11-29

Mitt hem

Vad jag önskar mig allra mest just nu är ett hem som känns klart. Visst är det så att ens hem aldrig blir helt klart, det kommer alltid att finnas nya projekt, nya saker att göra. Men jag skulle vilja komma bort från den där halvfärdiga studentstilen. Den som inte riktigt har råd att köpa det som behövs. Jag måste dock säga att det är inte mycket som behövs för att den stilen ska försvinna från vårt hem, men vissa investeringar skulle behöva göras.

Jag skulle vilja att det såg enhetligt ut, att alla bokhyllor var av samma sort. Att köksbord och stolar inte såg helt omotiverat käcka ut. Utan att de istället var snygga.


Som det här bordet till exempel. Som finns hos Svenska Hem. Var och tittade på det idag. Vad jag vill ha... men det är även massor med små detaljer som jag skulle vilja att de var perfekta. Alltså sånt som egentligen inte kostar så mycket. Eller jo det kanske det gör om en ska ha det fint. Jag skulle tex vilja ha ett par snygga sänglampor. Sådana som sitter fast i väggen och inte är en ful fot utan "hatt". Kanske även en hylla ovanför sängen så att vi kunde ta bort några möbler där inne och därmed kanske göra det lite större. Det är så mycket så mycket. Nu vill jag göra det jul fint, inte så där fyllt med röda tomtar och änglar utan snyggt juligt med lite röda detaljer här och där.

Önskar en dag på en eller två inredningsbutiker i julklapp, en dag med nästan obegränat mycket pengar...

Inga kommentarer: