2006-11-28

Motivation

Skriver och skriver, har äntligen hittat en form som passar mig som får arbetet att gå framåt. Bara under den timme jag suttit imorse så fick jag ihop en hel sida. Det känns så bra, har hittat en ny vinkel på det hela och jag har öppnat upp en massa tankar. Var så låst innan, kunde inte hitta någon utväg alls. Nu ser jag bara möjligheter... Ständigt dyker det upp tankar till andra ställen än det jag håller på med och det ser jag som något väldigt positivt. Dock kan det bli lite rörigt då jag hoppar fram och tillbaka hela tiden. Men det brukar ordna sig tillslut.

Ska ta tag i kap 3.2 nu så får vi se om det händer något spännande.

Jobbar med belöningar och dagens belöning är att jag ska får åka ut till klubben och träna med hundarna. Vädret är fantastiskt och vi kan gå en skön promenad i skogen där ute sedan träna lite så att vi alla blir nöjda. Det ser jag fram emot, men för att det ska ske måste jag ha gått igenom minst ett kapitel till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

BRA jobbat Anna!
Men du! OM du INTE gör klart - får du inte belöningen då?? Hmm...
Du skulle la ALDRIG låta bli att träna??!! Alltså - hitta ngt du VILL ha och se till att du inte får det om du inte e klar... Sex kanske? Tv spela?? Nåt som DU verkligen VILL alltså... :P

ellapix sa...

Jo men träna funkar bra som belöning. Jag belönar mig med att jag får ta bilen... inte bara gå ut på gräsmattan och träna utan köra till klubben eller nåt i den stilen. Så det är egentligen inte träningen som är belöningen det är bilkörningen...