2006-11-26

Helgen som varit

Nu har nästan hela helgen gått. Har inte alls varit sugen att sitta här vid datorn. Har haft så mycket annat trevligt för mig. Ibland är det skönt att inte känna tvånget att kolla upp allas uppdateringar eller om någon skickat ett mejl eller själv uppdatera. Det är inte ofta jag känner så, saknar det oftast. Har ett stort behov av att prata av mig på det här sättet.

Helgen då, jo i fredags gick jag ut med C. Vi styrde stegen mot Bishops men blev inte kvar där så länge. Gick istället till Pipes. Min Pipesoskuld är därmed tagen. Där träffade vi P & L samt en kompis till dem. Väldigt trevligt. Lyckades nästan att övertala C om att vi skulle gå hem... *ler*

Lördagen var en så god bakis dag som vilken annan. D jobbade så jag låg och drog mig till tolv, sedan satt jag och degade framför Project Runway, underbart vidrigt tv programm det där. På kvällen blev det bio, planerat sedan länge. Bond. Väldigt bra. Jag gillar Bond, inte så mycket som min kära sambo men jag gillar honom. Men det här var helt klart den bästa Bond jag sett på bio, tycker helt klart att den är i klass med de gamla. Riktigt riktigt bra, nu har det blivit stil på JB igen.

Idag, hum idag har det inte hänt mycket. Har mest softat, gjorde mysig frukost. Bakade scones och åt med min hemmagjorda apelsinmarmelad. Helt suveränt gott om jag får säga det själv. Sedan tog jag tag i någont jag borde ha gjort för länge sedan. Badade Chewie, sedan låg hon på bordet i två timmar och blev utredd och friserad. Har tagit bort ganska mycket av längden på hennes päls. Hoppas att hon tycker att det är lika skönt som jag...

Kvällen har inneburit ännu en film, Pirates of the Carribean, dead mans chest. Har sett den på bio men vi köpte den häromdagen och det kändes som en lagom film att se. En perfekt söndagsfilm med andra ord.

Nu är klockan snart halv nio och jag har druckit en hel kanna med te (måste springa på toa) hittar inget bra att titta på så jag funderar på att lägga mig i soffan och läsa lite, eller kanske slutföra ett eller annat julprojekt...

Inga kommentarer: