2007-05-18

Two down one to go

Gjorde färdigt två stickprojekt igår på pysselkvällen. Som för övrigt var väldgit trevlig!

Sitter och lyssnar på Pluxus och monterar kofta. Jag hoppas så att den blir snygg så att jag inte måste repa upp den igen...

Det andra projektet som blev klart, var en sjal.

Jag blir sällan nöjd med mina projekt. förstår inte varför, har kanske för höga krav på hur det ska se ut i slutändan. Sjalen tex tycker jag blev för liten, vilket jag visste när jag började för jag hade inte så mycket garn. Sedan hittar jag alltid detaljer som hade kunnat vara bättre. Jag hade kunnat maska av med en lösmaska efter varje avmaskad maska för att den skulle bli lite lösare. Men garnet hade inte räckt till det. Den inte ful jag kommer att använda den, men jag hittar hela tiden saker som hade kunnat vara bättre...

Kunde inte somna igår då jag bara låg och tänkte på alla roliga projekt som jag har framför mig.

Inga kommentarer: