2007-05-24

Jag har bestämt mig


tror jag...

Jag tror att det blir den här sjalen jag stickar i sommar. Mitt stora sommarprojekt. Har några små som jag harvar mig igenom samtidigt. Men det här kommer att vara det stora som sakta men säkert kommer att bli klart. Funderar på ett lingarn. Måste nästan åka ned på stan idag för att diskutera lite med butikspersonalen om de tror att det är möjligt.

Efter att jag hittat garnet så har jag nästan inte kunnat sova, jag har drömt om min sjal och hur fin den kommer att bli. Jag har drömt om hur rolig den är att sticka att varje maska är en njutning. Kanske är det så, kanske kommer jag att bli helt frälst i spetsstickning efter det här.


Har fuskstartat lite och spetsstickar en halsduk, men det känns inte på samma sätt då den blir så grov. Dock tror jag att det är min finaste halsduk än så länge, om jag bortser från min turkosa mosstickade favorit.

(Bilden kommer från Ica Kurirens hemsida)

Inga kommentarer: