2007-05-22

LillaA vem är du?

Svaret kommer snabbt. En surjävlakärring.

Jo det är sant, och inte kommer det att bli bättre när jag blir äldre. För då kommer jag att njuta av att säga till folk. Idag skämms jag fortfarande lite. Men bara liiiite.

Ju äldre jag blir desto rakare blir jag och jag räds inte att gå fram till folk jag inte känner och säga vad jag tycker. Framförallt gäller det folk som plockar smågodis med fingrarna. Blärrk så äckligt! Men oxå som idag när jag såg en väldigt trevlig kvinna med hennes ännu trevligare hund. Men hunden var lös på torget och det är koppeltvång där. Det är inte sånt koppeltvång som gäller i skogen där det är formulerat som om den vore kopplad. Utan det är koppeltvång punkt. Finns att läsa här. Detta för att alla ska trivas och våga gå som de vill på stan. Så lillaA stövlar kavat fram till kvinnan och säger med en snäll röst "du vet väl om att det är koppeltvång här?" Det hade hon ingen aning om.

Jag förstår inte vitsen med att ha sin hund lös på torget, är det för att visa upp vilken lydig hund en har? Åk i så fall ut på någon brukshundsklubb och tävla om du har det behovet. Det är så extremt egoistiskt och själviskt. Tänk på alla som är rädda! Jag har mött några famförallt en tjej som var så rädd för mina små trassel att hon bara ville vända om och springa. Tänk dig henne på stan. Att inte våga vara där... så respektlöst av den här säkert trevliga kvinnan. Sånt stör mig så förbålt.

Visa lite respekt!
Visst ser ni att surkärringen inte är långt borta *ler stolt*

1 kommentar:

Anonym sa...

Fast surkärringar klagar/tillrättavisar ofta sånt som är onödigt eller iaf mindre viktigt (ex; vilket håll man bör vrida ur en disktrasa). Den här situationen däremot är mycket viktig och du ska ha en guldstjärna för att du tog samhällsansvar!