2007-05-15

Smått och gott

Härligt - när det regnar och det känns som höst. Jag tänder ljust och dricker te.
Gott - rött fikon/kiwi teet
Mysigt - en gosig och kärleksfull Chewie
Kärt - D
Roligt - Final Fantasy XII
Snyggt - Mina svarta ballerinaskor


Iakttagelser från vardagen
¤ ICAs barnvagnar som ser ut som bilar gör mig vansinnig. De står alltid ivägen, de är stora och de som kör tänker inte på att detta.

¤ Det är härligt att cykla!

¤ Det är bara Lakrits som drar in grus och sand nu.

¤ Kassörskor som inte kör ned maten på rullbandet är fruktansvärt irriterande. Kanske är det av hänsyn för att mina varor inte ska bli mosade. Men jag måste ju gå in mellan och själv dra ned dem...

¤ Vi köper saker som vi seda inte sätter upp. Varför?

¤ Det är så himla roligt att hålla kurs, att se hund och förare utvecklas mot något som som de båda kan vara nöjda med. Det ger en varm känsla i magen.

¤ Maskrosor, vitsippor, blåsippor, krokusar och tulpaner det sipprar och gror i slänt och täppa.

¤ Det luktar gott efter regn

Inga kommentarer: