2007-02-06

Wow!

I går natt hände något som fick mig att skaka. Blev ytterst förvånad över min reaktion. Det var en liten liten mening yttrad av min kära. Den var inte menad på riktigt och mer som ett skämt eller ett sätt att prata lite odramatiskt om sex. Men huja vad förvånad jag blev över min rekation. Har nog aldrig upplevt något sådant. Meningen som yttrades var "så vi får tid att göra barn..." eller nåt i den stilen. Jag belv helt varm inombords. Inte för att jag vill ha barn, jag står fortfarande för det, men för att han sa så. Att göra barn, det kändes som något viktigt och starkt. Det var liksom inte bara att njuta av sex och ha det skönt. Trots att han menade det som ett skämt så... Jag kan inte riktigt beskriva hur det kändes men jag kände mig vuxen på nåt sätt. Som att det ju faktiskt är det vi gör även om vi väljer att inte låta mina ägg bli befruktade.

Det var en sådan kärlek som strömmade i min kropp som att jag hittat hem och att den kärlek är en sådan kärlek som inte gör mig rädd för framtiden. Så skulle jag kunna beskriva känslan.

Inga kommentarer: