2007-02-12

Musiksnobb

Måste erkänna det är sant, jag är en musiksnobb.

Anledningen jo den är enkel.

När jag satt och gjorde min musiktävling till lördagens fest så hade jag tänkt använda mig av lite olika musik som jag gillar men så tänkte jag att de måste ju få något de gillar oxå. Jag letade och hittade lite Rammstein. Försökte lyssna, och välja låt. Men fy fan vad dåligt!! Sedan gick jag och klagade hos min sambo som trots allt lyssnar på dem.

- fy fan det här är ju inte musik
- samma ackort hela tiden
- det enda som skiljer låtarna åt är olika melodier
- ingen muiskalitet
- tråkig och oinspirerande sång
- allt låter lika

Alltså de som lyssnar på den musiken kan inte vara så musikintelligenta för den är ju skittrist. Men det är så ointelligent musik, ja vidare så babblade jag på om hur dåliga de var, samtidigt som jag ursäktade mig då min sambo som sagt lyssnar. Ja jag är en musiksnobb jag vet, erkänner mig skyldig utan att tveka.

I alla fall fick jag tillbaka tusefallt, för efter min musiktävling så var det bara detta förkastliga band som spelades resten av kvällen. Vilket gör min teori ännu tydligare, det är bara bönder som lyssnar. Bönder och inlandsbor. Inget illa ment mina kära klubbkamrater, jag tycker om er i alla fall. Trots er taskiga musiksmak.

Så det är väl som de säger "what goes around comes around" Jag fick i alla fall så jag teg. Men njöt det gjorde jag inte!

Inga kommentarer: