2007-02-09

Skrattstock

Väl framme vid universitetet lämnar jag av examensjobbet och nervositeten är enorm. Sedan ska jag gå och lämna c-uppsatsen. Jag stöter på handledaren och vi börjar prata, han berättar att han brukar ha mig som exempel.

"Jag hade en student som skrev om könskonstruktion i konfirmandundervisning som gjorde uppsatsen nästan klar fick den opponerad på och sedan skulle bara några smågrejer fixas men jag har inte fått in den..."

Jag är den de driver med på religionsvetenskapliga institutionen, med all rätt. Det tog mig fem år att göra de där små ändringarna...

Fast jag blev imponerad av att han kom ihåg mig. Så där fem år senare, visste vilken stad jag kom ifrån och så. Imponerande

1 kommentar:

Anonym sa...

men nu kan din handledare göra ett ANNAT slut på historien: Det tog en student 5 ÅR att ändra på några små grejjer - men hon gjorde det till slut! Ett LYCKLIGT slut enligt mig :)
/EM