2007-02-20

Tisdag

Känner fortfarande en massa ilska över artikeln. Den gjorde riktigt ont i magen och jag blir rädd för att jag är människa och bidrar till den här skiten. Tänk om jag bara kunde vara hund och inte behövde tänka på sånt. Inte behövde vara medveten om att varje val jag gör spelar roll. Så mycket lättare allt skulle vara då. Men nu är det inte så, jag är ingen struts och tänker inte stoppa huvudet i sanden och hoppas att allt försvinner. Jag gör medvetna val som får mig att må bättre trots att världen ser ut som den gör.

Detsamma gäller min utbildning. Jag får ångest av att göra allt klart. Kom på häromdagen varför det känns så jobbigt. Först då, när jag är klar, kommer jag att bli arbetslös på riktigt. Jag vet det är lite knasigt, men att jag inte varit klar med utbildningen har liksom gjort min vardag mer dräglig. Nu kommer jag att få arbetslöshets ångest och stress som alla andra. Jag kommer att må dåligt och tycka att världen är skit. Jo jag vet att det kommer att bli så. Dock har jag redan nu gjort upp en annan tankeplan så att jag inte ska falla lika djupt. Jag har gjort upp en plan för hur jag ska agera då. Jag ska INTE fastna i något utan kämpa vidare, söka mer jobb och kämpa vidare. Jag vet att det kommer att hända något, för det är min tur snart!

Inga kommentarer: