2009-01-03

Trötter

Det har varit ett fartfyllt jullov. Först nästan en vecka uppe i Giron, två dagar hemma och sedan några dagar nere i Skeå. Det har varit hur trevligt som helst på båda ställena men igår när vi kom hem så var jag så trött. Somnade på soffan och hade inga som helst problem att somna igen på kvällen. Funderade lite över detta och mitt svar blir att jag vant mig av vid att vara social.

När vi bodde i Umeå så hade vi besök flera kvällar i veckan, inte bara på helgerna. Jag jobbade, kom hem åt och sedan gäster. Det var skönt och avslappnat. Nu varken jobbar jag eller har vidare mycket gäster så när jag väl träffar folk blir jag helt slut för att jag inte "har någon tid för mig själv". Det är märkligt hur fort en kan vänja sig vid det ena eller det andra. Eller snarare hur mycket energi en lägger på besöken. När det är gäster som dyker upp ofta så blir det ju liksom mer avslappnat. Vi kollar på tv, dricker kaffe eller bara sitter och hänger. Det är ju oerhört skönt med den typen av vänner. De som en inte behöver anstränga sig till tusen för. De som gillar att bara hänga.

Det är så märkligt. Jag saknar att ha vänner som bara kommer över och hänger samtidigt som jag blir väldigt trött av det. Men men det är ju bara kul att träffas så jag vänjer väl mig tillbaka vid det. Plus att när jag fått jobbet så kommer allt att bli så mycket bättre...

Inga kommentarer: