2009-01-14

I'm stucken

I morse fastnade jag i boken. Det är del två i Robert Jordans Wheel of time serie. Jag fastnade så pass mycket att jag hade svårt att passa min tid. Jag gillar inte att inte passa tider. Vill gärna ha god marginal. En timme senare kommer vi i alla fall iväg. Vi kör mot Luleå och garnaffären. Där frossar jag loss och jag lovar, nu att jag inte ska köpa mer garn på ett bra tag... måste ta och sticka upp det jag har.

Kanske är det dags att även för mig göra en lista på framtida stickprojekt utifrån det garn jag faktiskt har hemma.

I kväll fastnade jag i The Sims2. Som ni kanske vet så är jag första speltestare. När bibblan får in ett spel som låntagaren säger är trasigt så tar Isäntä hem de spelen och jag får testa dem. Igår spelade jag Madagaskar och idag The Sims. Imorgon blir det Harry Potter och kanske några fler. Vi har en helt bunt som ligger och väntar. Jag provar dem lite och skriver ett litet utlåtande. Det är en riktigt trevlig sysselsättning.

Jo sedan har jag kommit fram till vad jag ska fråga när jag ringer om jobbet en tredje gång. Börjar känna mig lite tjatig, men i dessa tider så måste en väl kämpa med näbbar och klor för ett jobb. När jag ringde sist så berättade hon att det var så många sökande att de skulle ha en rekryteringsdag. Nu måste jag ju bara se till att jag kommer med på den... så fram till telefonen eller kanske jag ska gå dit och fråga. Hum... typ jag hade vägarna förbi... Hur genomskinligt är inte det? Men varför inte...


Tack M för en fin dag i Luleå.

1 kommentar:

Maria sa...

Tumhåll tumhåll håller i sig!

Jag presenterade ett arbete idag som jag trodde skulle få en massa fy, men så visade det sig att jag gjort det riktigt bra, så jag skulle behöva lite av dina positiva inställningar :) Dom är ju så fina och så slipper man en massa negativ ångest och skam innan presentationerna!