2009-01-13

Positivanna

Ok det hände igen.

Tog bilen för att komma åt lite skog. Hundarna blir så glada då. Utan att tänka mig för körde jag in på den lilla skogsvägen. När jag kommit en bit ser jag att det inte alls är bilar som kört här utan skotrar. Tänker att ooups jag kör till svängen och vänder. Vad händer där... jo jag kör fast så klart.

Gunggeligung på ettan och backen och efter tio minuter är jag lös igen.

Istället för att bli arg för att jag är klantig så tar tjurskallen över. Jag ska bara klara det och visa att jag inte bara är en mesig tjej. Så klart klarar jag det det och när jag är klar känner jag mig så stolt och känner verkligen att jag lärt mig något nytt.

Istället för att klandra mig själv och säga att jag är klantig som inte tänkte mig för så hittar jag lärdomar i det.

Det kallar jag att vara positiv.

Inga kommentarer: