2009-01-29

Torsdag

Det händer inte så mycket runt mig för tillfället. Det känns lite som att jag står och stampar. Väntar på att de stora sakerna ska trilla ned från träd. Eller väntar och väntar jag har ju arbetat för det oxå. Som jobb till exempel. Det känns likafullt som en väntan.

En annan väntan är efter den lilla, som vi nästan har bestämt vad han ska heta. Just nu lutar det åt Culé. Fast det lär väl bli Kuling eller nåt sånt i min mun. Har svårt att låta bli smeknamnen. Det är nu i stort sett bara två veckor kvar.

Har kommit i kapp med alla stickningarna nu. Snart kan jag visa lite bilder. Det kändes lite stressigt där ett tag. Jag satt med ett par sockar till systerL's sambo. Hade tänkt att de skulle följa med i det försenade julklapps paketet. Men fy vad svårt det är att sticka sockar till någons fötter en inte känner. De blev på tok för stora och jag froggade och började om och då blev de inte så mycket bättre. Gav upp och gav bort dem till E i stället, på honom satt de som en smäck. Han har dock storlek 44. Har lite smått börjat med födelsedagsstickningarna nu. Måste ju ha lite tid på mig då jag har svårt att hålla på med en sak samtidigt. Rent stickningsmässigt känns det i alla fall som att jag har läget under kontroll.

Nu ska jag ta och göra middag, det blir någon slags citrongryta. Vi får se. Ska på bibblan ikväll och lyssna till Lotta Gröning som ska prata om arbetarrörelsens kvinnor. Det ska bli trevligt.

Inga kommentarer: