2009-01-22

På stickfronten...

... massor med nytt. Men inte så mycket jag kan visa upp. Eller snart kan jag, när det är postat och mottaget.

Det jag kan visa upp är denna underbara Lehmus som jag påbörjade för någon dag sedan.

Jag undrar vad jag ska göra med alla mina färgglada sjalar. Just nu ligger de och visar upp sig i all sin prakt. Den ena hänger på en stol och den andra över soffan. Men så kan jag ju inte alltid ha det. De är kanske lite för galet flerfärgade för min smak. Men vi får se om jag spar dem så kanske jag kan ha dem när jag blir tant och det passar sig med flerfärgat. Jag ska närmligen bli kulturtant när jag blir tant. Gudrun Sjödén här kommer jag! Då passar det ju utmärkt att ha färglada sjalar.

Husets första tant ville så klart vara med. Hon tycker att hon passar utmärkt med alla sjalar. Eller i alla fall brevid dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om man ska våga nämna detta... Men den där sjalen är ju nästan rasta-färgad.

ellapix sa...

JAG VET! Men det roliga var att jag fick påpeka det för D.

Det kommer en blå rand nu som förstör hela rastakänslan. Pust.