2009-01-16

Fredag=stallet

Det är fredag igen och jag ska strax ta på mig ridkläderna.

Förra veckan hade vi en helt underbar lektion. Jag var helt slut i kroppen när jag väl satt av. Vi gjorde volter och tränade på att få hästen att gå och stanna bara genom att använda sätet. Sånt gillar jag verkligen. Red en av de större hästarna och jag vågade till och med galoppera. Tycker annars att det är lite läskigt att göra det inne i ridhuset. Men det gick så bra så bra. Hästen var dock lite för mycket ridskolehäst så han visste precis vad vi skulle göra efter att vi gjort det en gång. Jag är lite för tjurig av mig för att låta han bestämma allt. Så vi tjurade oss fram men vi gjorde det bra.

Idag har vi praktist teori. Sist fick vi fläta hästarnas manar. Jag känner mig inte direkt peppad att fara men å andra sidan kan det vara nåt vettigt just idag...

Inga kommentarer: