2008-12-10

Sticknoja

Jag har stickat färdigt allt jag kan sticka färdigt. Vet inte vad jag ska göra härnäst. Sitter på Ravelry och letar sjalar. Funderar på en Lehmus eller en Revontuli med mitt Kaunigarn. Men jag vet inte. Känner mig mest osäker. Har funderat på vantar eller sockor med garnet jag fick av systerL eller det jag köpte i hennes stad. Men jag vet inte hur långt det räcker och jag vill göra något fint. Har ett nystan som jag tänkt sticka fingervantar med kvar. Det kan jag i och för sig börja med. Men jag känner mig inte direkt inspirerad.

Jag behöver stickinspiration. Jag vill ha något att blocka mina grejer på så att det känns som att de är klara! Vill kunna ha kjolen på julafton. Men då måste den blockas före det. Urk! Hur ska jag lyckas med det?

Önskar att jag hade friska hundar så att jag kunde ägna mig åt min andra hobby, hundträning, ett tag. Behöver kanske vila från stickandet för att återfå lite inspiration.

Idag ska jag träffa M för en dag på stan eller nåt, vi får se vad vi hittar på. Ser fram emot.

Inga kommentarer: