2008-12-19

Sjalar

Laminarian har ju varit klar ett tag nu. Ni får en bild på den oblockad. Det är kanske inte någon skönhet direkt, så här oblockad. Spetsen blir inte så tydlig då. Men färgerna. Jag bara älskar färgerna.

Kommer ihåg en klänning jag sydde när jag var si så där nitton. Den hade en rosa överdel och en grön klänning i fusksammet. Gjorde egna knappar till den och allt.

Swallowtail sjalen går sakta men säkert framåt.

Mönsterkartan jag sktickar just nu heter Lilys of the valley. Det är inte det lättaste då jag ska göra fem nya maskor i en och sedan ta ihop dem i aviga varvet. Det är ihoptagningarna jag inte riktigt gillar. Det stannar upp arbetet så mycket. Men jag lever på att det i alla fall blir fint.

Det är i det mörkgröna partiet som liljekonvaljerna finns. De syns inte så tydligt nu i oblockat tillstånd. Men det blir bättre sedan.

Laminarian var som sagt stickad med Evilla garn 8/2 hade nog valt 6/2 om det funnits i den vackra rosagröna färgen. Men det gjorde inte det så jag fick nöja mig med det tjockare.

Swallowtail sjalen stickar jag med Kauni effekt garn. Det är oxå ett helt underbart garn att sticka med.

Nu ska jag försöka blocka min Claudia kjol. Tänkte ta över köksbordet ett tag... Vi ska väl inte spela förrän på lördag eftermiddag. Hoppas jag...

2 kommentarer:

Maria sa...

Vi ska säkert inte spela förrän på lördag eftermiddag :) Det går ju hur som helst inte att spela om bordet är upptaget... I värsta fall får vi ju spela lite gitarr igen en stund:)

Så sjukt fina sjalar!!!

ellapix sa...

Ja det var ju så trevligt sist att spela lite gitarr. Vi får se hur det går med Svart Skägg, piratspelet. Det är hur kul som helst men en kan dö fort oxå. Det har hänt mig...