2008-12-02

Fejcon och snören

Helgen har varit väldigt trevlig. Kändes mysigt att ha C här. Sitta på kvällarna och dricka vin och spela spel. Att äta ost och annat gott. Att hitta vegbacon på Coop och göra sin första Carbonara på tusen år. Att försöka komma på vad mer gott en kan göra med fejcon. Vi kom fram till att det är bra att ha hemma. För det kommer att funka till allt. Knapersteka lite och strössla över en sallad och helt plötsligt finns det något annat som kan vara salt i salladen än feta och oliver. Eller i en pytt i panna. Det finns ingen ände på möjligheterna.

Gôtt.

Jag har en märklig vana, eller ovana kanske det är. Har ett par skor med glatta skosnören. När jag knyter dessa så går alltid den högra upp efter ett tag. Alltid! Knyter jag den slarvigare? Inte vad jag vet. Drar jag inte åt den lika hårt? Knanske är det så. Det är så lustigt att jag nu har börjat räkna hur långt hemifrån jag kommer innan knuten gått upp. Det brukar ta ungefär ett kvarter. Bara den högra. Har aldrig varit med om att den vänstra glider upp. Mycket märkligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske har det med din högerfot att göra? Hur du går med den foten? Jag har hört att ena foten är lite större än den andra. Kan vara det också, men intressant iakttagelse...

- ic