2008-12-08

Budgeterar

Åter igen sitter jag med min framtida budget. Siffror hit och dit. Det känns som att jag leker med dem. Pytsar lite hit och pytsar lite dit. När jag ringer och frågar så får jag inga direkta svar utan tja nä jag kan inte ge dig något svar förrän jag har riktiga siffror att gå på. Grrr. Det är så frustrerande.

Sedan har jag som sagt ingen aning vad som är bra och inte. Jag kan inte tänka mig hur mycket det kommer att sälja och hur ofta jag måste göra inköp. Nu har jag räknat på varannan månad ungefär och slutsålda lager. Haha då kommer jag att gå ca 300 000 plus på ett år. Bortsett från vissa administrativa kostnader. Är det bra eller dåligt? Jag måste ringa min person och kolla med henne hur ofta hon brukad göra inköp och sånt. Enligt henne så brukade kartongerna vara tomma innan hon ens hunnit packa ur dem. Men det går ju inte att lita på. Eller det är ingen garanti.

Nu startar bilen så imorgon ska jag träffa min person på PFC.

Klurar vidare...

Inga kommentarer: