2008-12-11

Det bidde en sjal

Efter lite surfande på Ravelry och lite letande på Knitty. Bestämde jag mig. Det har lutat hit och dit, kanske en Lehmus, eller en Revontuli. Eller varför inte en Candleflame eller en Adamas. Eller varför inte en till Laminaria. Att det skulle bli en sjal hade jag redan beslutat. Det kändes som det enda alternatviet för garnet. Har provat en massa annat som jag inte varit nöjd med så en sjal fick det bli.



Till slut bestämde jag mig för en Swallowtail lace shawl. Eller här för mer bilder (Ravelry länk).

Äntligen känner jag att mitt gröngula Kauni kommer till sin rätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å Anna! Jag har länge velat ha en gosig sjal att svepa in mig i!! Har en i angora från mormors tid - men den är jag sååå rädd om! Kan jag beställa hos dig? Vad kostar garnet? Vad kostar du? :P

ellapix sa...

Hej EM
Vad garnet kostar beror helt och hållet på vilken typ av garn du vill ha. Det finns billiga mer akryl och sånt i och dyrare med mer äkta hår.

Vad jag kostar beror helt och hållet på vad du vill ha gjort. Svårt att säga på en sjal. Men jag ska fundera.