2008-12-17

LSMTO

Resten av helgen har gått i samma tecken. Positivistetens.

Lördag: Inte mycket stickning. Mer film, gos och promenader. Bestämde mig för att det var dags för lite fantasyläsning igen. Den här gången Robert Jordan.

Söndag: Stickning till skidorna på tv. Adventsfika hos vänner i Nyhamn. Hade vi bott i Stockholm hade det kanske oxå tagit lika lång tid att resa till sina vänner. Trevligt värre var det i alla fall. Kvällen ägnades mest åt läsning.

Måndag: Läsning, promenad och massor med stickning med M. Swallowtail börjar arta sig. Är dock inne i ett jobbigt parti som gör att stickningen ligger ned mer än den hålls i.

Tisdag: Ännu mera läsning. Undviker datorn då jag inte vill bli stressad av jobbsökande och annat. Känner av magen lite. Stressmage. Känns konstigt. Middag med E som tack för hjälpen med bilen. Bio på kvällen. Quantum of Solace. Ganska hyfsad ändå. Fast inte så mycket Bond. Inga typiska skurkar och gadgets. Vilket jag kan sakna. Bond ska ändå vara Bond. Men han är så snygg...

Onsdag: Idag, har tagit tag i datorn. Kollat igenom alla jobb och hittat ett jag kan söka. Väntar på att klockan ska bli ett så att jag kan ringa till kontaktpersonen. Arkivpersonal. Inte världens lärarjobb men ändå ett jobb. Skulle jag mot förmodan få det så har jag i alla fall en inkomst medan jag planerar annat. Nu är det dags för lunch.

Inga kommentarer: