2008-12-25

Det står i lågor

Vårat gamla hus. Vår gamla lägenhet står i lågor. Hela huset har brunnit i natt. Största branden i Umeå på flera flera år. Läs mer i VK. Själv sitter jag i Giron och är lycklig över att vi inte bor i det huset längre. Bara tanken att vara så långt borta gör mig knäsvag. Så glad jag är att alla våra saker finns på annan ort. Även om vår våning inte brann så skulle ju allt vara rökskadat. Allt.

Det här är första gången som det känns riktigt riktigt bra att vi flyttat. Tragiskt men sant.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja oj! Jag var som klistrad framför TVn i Alingsås... Jag har ju haft många vänner som bott i just det huset - däribland du... Tur i oturen var la att folk var bortresta och att det inte skadades någon...
*kram* ock lycka till under det nya positiva 2009!! :)