2008-12-03

Hata är ett stort ord

Varför!

Varför kan inget bara vara enkelt och smidigt. Två dagar på raken så har bilfan inte startat. Jag har missat mina möten och inte kommit vidare i mina planer. Allt kostar dessutom pengar och är det något vi har dåligt med så är det pengar. Inte för att vi shoppar som galningar eller strör dom omkring oss utan för att vi har en skitdyr hyra som bara betalas av den enda inkomst vi har för tillfället. Då gillas det verkligen inte när bilar krånglar och mer pengar måste ut. Fan fan fan.

Det är som om allt gå i motgång just nu. Som att jag inte ska få något gratis eller enkelt. Det är liksom inte nog med tristessen som blir av att bara gå hemma och inte göra något annat än att söka jobb som en inte får. Eller att ens hund inte är frisk och all oro det skapar. Jag ska jobba mot en massa andra hinder oxå. Bilar som måste repareras och noll kronor i inkomst.

Just nu hatar jag mitt liv!

Inga kommentarer: