2008-12-12

Fredagstänk

Tillbaka i det enkla igen. Köpte tre påsar te sist jag var på Humlan. Alla tre var utmärkta val och jag njuter för fulla koppar.

1. Earl Grey med kanel
2. Rött julte med saffran
3. Rött chai

Det röda julteet smakar lussebulle. Kanske inte så konstigt. Kokade en kanna för ett tag sedan och så blev den stående på bordet. Det doftade saffran i hela läggan. Helt underbart. Jag förstod inte vad det var utan gick bara omkring och suktade efter lussebullar. Det misstaget måste jag göra igen.

Idag är det fredag, jag lyckades småstäda lite igår så jag kan känna mig ledig från det. Appropå städning så kan jag inte låta bli att säga hur skönt det är att slippa allt grus inne. Jag kan gå barfota igen!

Nä nu ska jag ringa en kvinna om min budget. Tog lite ledigt från budgettänket i går så nu har jag lite att ta igen. Det är jobbigt att måsta ringa till folk och fråga om sånt som jag egentligen vet att de inte kan svara på. Men kanske får jag en liten ledtråd så att det blir lättare för mig att nysta fram något bra.

Inga kommentarer: