2008-12-12

De små detaljerna

Klippte mig igår. Det är inte lätt att hitta en ny frisör som en gillar. Som förstår vad jag vill ha. Det är en av de svåraste sakerna med att byta stad. Det är så mycket som en måste hitta nytt av.

Jag bad min nya eller tja vi får se om jag återvänder. Men jag bad min frisör att titta på den frisyr jag har och göra något av det. Hon klippte och donade och frisyren är helt ok. Men jag är ändå inte helt nöjd. Min förra frisör gjorde alltid ett så himla bra jobb. Vi kom bra överens liksom och de små detaljerna i frisyren var roliga. Det känns som att den här gången blev det inga små detaljer som var roliga. Den är en fin frisyr men utan det lilla extra. Det känns lite trist och det är svårt att hitta frisörer som vågar sig på det där lilla extra. De måste ha gott självförtroende. Lita på sina kunskaper. Lita på att de kan se linjerna och hitta det roliga i håret.

Nåja jag är inte helt missnöjd jag har fått en fin klippning. Nu saknas det bara lite färg för att den ska bli super. Den kommer senare...

Inga kommentarer: