2006-10-15

Det mest perfekta

Den här helgen har vairt lite som en saga. Det började med Jag är en fågel nu av Klungan på fredag. Efter det gick vi till Bishop Arms. Där blev vi "attackerade" av en överförfriskad 50 åring. Hon var väldigt mån om att berätta för oss hur vi skulle göra för att hålla ihop och vara lyckliga hela livet. "Du har en väldigt söt tjej, henne måste du vara rädd om" Var en av de saker hon sa till D. Misstänker att hon precis gått igenom en jobbig separation. Trycket blev för stort så vi gick vidare till News. Har inte varit där tidigare och det var en väldigt trevlig lokal. Där mötte vi upp några vänner och satt och tjatade resten av kvällen. (Natten kan vi sudda bort) Sedan lördag, en lång och härligt underbar promenad i hösten och solen. Fantastiskt. Några timmars tidsfördriv framför tv:n med handkontrollen i händerna. Djävla boss!

Sedan kommer helgens höjdpunkt. Jag bjöd D på middag. Skickade inbjudningskort per post förra veckan och nu var det alltså dags. Hade planerat vad vi skulle äta och dricka. Det blev väldigt gott. Väldigt gott om jag får säga det själv. Jag är duktig på att laga mat. Testade något helt nytt. Vi var uppklädda och det kändes väldigt vuxet jag i långklänning och D i kostym. Efter maten gick vi i väg till Sofiehem på Coktailparty. Där var alla lika uppklädda som vi och det var jazzigt i högtalarna, i alla fall i början av kvällen. Mot slutet, eller strax före vi gick hoppade och dansade alla till ska-punk och pop-synt. Det såg ganska kul ut, i långklänningar....

Allt som allt har det varit två helt underbara dagar och nu hoppas jag att söndagen blir lika trevlig fask kanske lite lugnare.

Inga kommentarer: