2006-10-25

Städil-sk

Trots en väldigt mysig natt, med nära nära kroppar så vaknade jag på ytterst dåligt humör. Vart kom det ifrån? Det dåliga humöret resulterade dock i ett städat hem för på nått sätt måste jag göra mig av med skiten. *ler*

Har startat en ny morgon tradition som jag kommer att sakna som tusan. Under två månader så får vi DN gratis. Misstänker att dessa två månader snart är slut men det är verkligen trevligt att sitta och äta frukost vid matbordet och läsa tidningen. Istället för att sitta framför tv:n som jag gör i vanliga fall. Det känns mer avslappnat och lugn. Jag stressar inte iväg och behöver inte bli irriterad. Så skönt, ska försöka hålla fast vid den traditonen även när vi inte får tidningen längre. Det går ju alltid att läsa en bok eller lösa korsord. Det är alltså bestämt, från och med nu ska jag äta frukost vid matbordet...

Jo fick ju en förförstärkare av T i förrgår. Den har jag nu kopplat ihop med min lilla kompak stereo och min skivspelare. Så nu äntligen kan jag spela LPskivor igen. Det är så trevligt... Men jag märker att jag är lite mp3 eller winamp eller nåt skadad. För när det blir en sämre låt så vill jag vara där och skippa. Hoppa över. Men det går ju inte. Så Lp spelandet är lite bra för tålamodet.

Inga kommentarer: