2006-10-19

Sömnbeprivation

Det började med att jag inbillade mig att en av grannarna låg och spydde... vilket innebar att jag stressade upp mig och inte kunde somna. Somna gjorde jag men inte på en gång som jag är van. Sedan vaknade jag runt fyra tiden av en ytterst stressig dröm och kom på en massa saker som jag bara måååste göra. Då började jag fundera på hur jag skulle lösa dem. Vilket betydde att jag bara sov lite av och till mellan fyra och sex eller vad D har ställt klockan på. Försökte unna mig att ligga och dra mig, men steg upp kl sju.

Nu är klockan åtta och jag har gjort allt det som jag bestämde i natt. Nu ska jag sätta mig och äta frukost och läsa DN. Det är så trevligt med tidning, sitta vid köksbordet och läsa och njuta av sina mackor.

Ett smakprov ur boken Verkan av Torbjörn Flygt
"När hon lutade sig så att hennes blonda fläta faller fram över axeln blottar hon den obligatoriska servitristatueringen längst ned på ryggslutet. En hybrid mellan fransk lilja, japanskt pseudotecken och vikingakitsch som får baken att påminna om ett allmogeskåp."

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där med att stressa upp sej känner jag igen, då går det bara inte somna..
Hoppas du får en bra dag :)