2006-10-26

Batteriladdning

Frustrationen ligger kvar, vet inte riktigt vad jag ska göra för att den ska försvinna.

Hade i alla fall en ganska intressant diskussion på Af idag. Det var inte så seriöst och tråkigt som det brukar vara utan vi pratade på om intressen och tidigare jobb och sånt. En tjej ville ha tips på saker att göra i Sholm. Tja så där avslappnat. Så berättade den ena tjejen att hon vade varit på Mustasch när de var här i stan. Det var gratis och jag ville gärna gå. Men som vanligt så glömde jag bort att det var. Så när klockan var nio kom jag på det. Berättade detta för gruppen och då säger gubben, han från Af, "Men så ska du inte göra, skylla på att du är trött. För oftast är det de där sakerna vi behöver för att ladda batterierna." Jag blev så paff och förvånad. Jag som oftast tycker att han är ganska torr och tråkig. Men så säger han så. Jag som förde samma tanke igår. För jag måste erkänna han har ju helt rätt, om en stationerar sig hemma och inte gör något, vart ska en då få ny energi ifrån. Det kommer ju från yttre uppleverser och att ha trevligt. Ju mer jag tänker på det så har det ytterst sällan varit så att jag fått ny enerig av att vila och bara vara hemma. Förutom då när jag jobbade med något som jag verkligen inte trivdes med. Då gick all min energi åt till att klara av att vara på jobbet. När jag jobbat med intressanta och utvecklande jobb då har jag nästan kommit hem med mer energi än när jag for. För att jag fått så mycket på jobbet. För att jag varit med om så mycket. Det gäller även då när jag jobbat åtta till fem. Då var jag väldigt aktiv, var på filmklubben och gick på konserter hit och dit. Nu sitter jag bara hemma.

Då var jag tillbaka till det där igen, jag har ingen att gå med. Ingen som tycker att det är kul, ingen som bara hakar på och säger ja men gud va kul det vill jag med! Jag jobbar inte bra i motstånd, då ger jag upp på en gång. Hur få en vänner?!

Ja men i alla fall, det var en väldigt bra tanke och jag behövde höra den. Även om det var Af gubben som sa den till mig.

Några av dagens händelser och funderingar:
¤ Är barn så lata att de måste motiveras med godis för att de ska gå ut och röra på sig? Det är en fråga jag ställer mig efter att ett flertal gånger iakttagit att det vid en tipsrunda för barn hänger små påsar med ostkrokar och popcorn vid varje fråga.

¤ Har köpt mina fösta julklappar. Några till mig själv oxå för att jag misstänker att det kommer att bli lite torka på den fronten i år då systerL inte kommer upp och jag inte kommer att fira med familjen.

¤ Fick IKEA katalogen och hittade en köksmöbel som var så otroligt snygg att jag bara vill ha!

¤ Gick och lämnade in min ansökan personligen idag. Det kändes bra i magen, vill verkligen ha det där jobbet! Tror att jag ska ringa om någon dag...

Inga kommentarer: