2006-10-16

Predikanten

Läste ut den idag. Predikanten av Camilla Läckberg. De sista 150 sidorna gick som på räls. Hade tänkt göra annat på förmiddagen men det gick inte att lägga bort den. Det var inte en sånd där bok som sög sig fast från första sidan men den var lättläst och väldigt trevlig. Dock trodde jag mig ha listat ut vem mördaren var efter halva boken, även varför. Hum och varföret det hade jag helt rätt på även mördaren, men jag hade börjat tveka och det är ofta ett tecken på att det är bra. Som sagt jag kunde inte släppa den sista 150 sidorna vilket ju säger ganska mycket. Har inte läst något av henne tidigare så jag tror att jag ska leta reda på hennes första bok och se om den är lika underhållande.

1 kommentar:

Anonym sa...

KUl! SÄrskilt som hon vann "läsarnas litteraturpris" idag. En sorts folkets nobelpris... Eller nåt ;)