2008-09-26

Språket avgör

Börjar med ett bokinlägg.

1. Små citroner gula - verkligen trevlig, har lyssnat på 6 skivor av 9 igår, kunde inte sluta. SysterL har du inte läst/lyssnat på den så rekommenderar jag dig att göra det. Det är ett parti i boken som verkligen spelade på alla mina strängar. Både igenkännande och smärtsamt. Men bra. Jag tycker så klart även att ni andra ska läsa/lyssna på den. Lyssnandet är att rekommendera faktiskt.

2. För herr Bachmans broschyr - Läste en och en halv sida sedan la jag bort boken. Jag kommer nog inte att plocka upp den igen. Inte alls mitt språk.

3. Fågelkvinnan - känns mer lovande har dock bara läst någon sida än. Språket känns som sagt lovande.

Måste nog säga att det framförallt är språket som tilltalar mig när jag läser, hur berättelsen berättas är viktigare än vad som berättas.

4. Söndra och härska. Uppdelningen av Afrika 1880-1914 - Verkligen intressant. Han skriver akademiskt men med humor. Jag kommer på mig själv med att sitta och fnissa. Har läst si så där 60 sidor och ska snart fördjupa mig i Kongo.

Inga kommentarer: