2008-09-16

Djurdoktorn

Var med Lakrits till veterinären idag. Efter att jag förklarat symtomen så klämde och kände han på henne. Det visade sig att hon var lite öm i nacken. Det blev en röntgen som turligt nog inte visade något. Så det är väl någon liten sträckning eller nåt. Så nu är det sluthoppat på ett tag. Vila är beordrat av veterinären. Alltså ingen tävling.

Sedan till magen, de tog ett blodprov på henne för att göra någon slags bedömning. Alla de inre organen såg bra ut, sockervärdet oxå. Men hon hade lågt värde i de röda blodkropparna. Han skulle skicka testet vidare till Uppsala för analys. Det känns alltid lite läskigt. Men jag hoppas att det inte är någon fara. Han sa att det var vanligt hos djur att de har lågt värde i de rödablodkropparna. Tja jag förstod inte så mycket av det han sa men jag hoppas på ett bättre svar när resultaten från Uppsala kommer.

Ja så var det med det. Nu är det bara att vänta och se.

Det mest pinsamma var att det blev så kostsamt att jag inte hade pengar så att det räckte på kontot. Hade ju som sagt bara tänkt mig en vanlig undersökning, men röntgen och blodprov kostar. Som tur var följde Iäntä med. Men efter att han har dragit sitt kort så visade det sig att inte han heller har så det räcker på kontot. Vi fick dela på notan helt enkelt. Det är skillnad på 2-3 hundra och 2500. Hjälp. Men mina hundar har aldrig kostat mig något i sjukvård så jag tar den smällen.

Inga kommentarer: