2008-09-16

35. Sandängestranden

... eller Gläntan som den kallas i folkmun. Vi var här i somras med P&L då var det förstås för att sola och bada. Igår när jag var där var det för att se mig omkring, för att jag och hundarna skulle få motionera på ett nytt ställe. Eller tja nytt för dem i alla fall. Det är otroligt vackert här och sandstranden är hur lång som helst. Hundarna blev lyckliga och så även jag. Det är något särskilt med havet på hösten. När det blåser och vågorna går.

I bakgrunden syns Haraholmen och hamnen.

Vilka färger! Skulle mer än gärna ha ett garn med dessa färger.

Tänk att det ska vara så svårt att titta på fotografen.

Mormors soffa -00

När jag fyllde år fick jag en bok av M&S, boken heter Pitemål och det är en natur-, kultur och fritidguide över Piteå. Den är helt perfekt. För jag kan studera den och sedan utforska nya ställen med hundarna. De får roligare promenader och jag får upptäcka små pärlor. Jag kommer i fortsättningen att skriva om varje nytt ställe jag upptäcker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder!

ellapix sa...

Tackar!