2008-09-24

De står på kö

Efter att lämnat in mitt papper på skolkontoret så gick jag till Isäntä. Eller rättare sagt hans jobb. Jag kom hem med fyra böcker.

1. Kajsa Ingemarsson - Små citroner gula. En ljudbok jag tänkt ha som stickarbok. Blev inspirerad av Stickameras perfekta stickstund. Kände mig nästan lite dum som inte kommit på det där med ljudbok tidigare. Nåja det är aldrig försent.

2. Carl-Johan Vallgren - För herr Bachmans broschyr.
3. Carl-Johan Vallgren - Fågelkvinnan. Båda för att jag verkligen gillade Den vidunderliga kärlekens historia och länge tänkt att jag måste läsa något mer av honom.

4. Henk Vesseling - Söndra och härska. Uppdelningen av Afrika 1880-1914. Blev så inspirerad efter att ha sett gårdagens Världens konflikter att jag bara ville veta mer. Det är så bra det programmet. Det är bra teve när en vill lära sig mer...

Nu är kommer bara det svåra beslutet, vilken ska jag börja med?

1 kommentar:

Anonym sa...

Små citroner gula är himla bra, tycker jag iaf.