2008-09-23

Nya projekt

Mitt nästa projekt kommer mest troligt att bli en sån här. Waves of grain, känner att jag vill prova något nytt och det känns spännande att sticka med pärlor. Jag har ett grått garn som jag köpte när S var här som jag tror kommer att passa utmärkt. Grått garn och gråa pärlor.

Bilden från knitty.com

Sedan ska jag sticka en Abby till systerL, ska gå och köpa garnet idag. Det blir nog mest troligt i bomull då hon är så hiskeligt känslig för stickigtgarn. Den kommer enligt önskemål att bli svart.

Bilden från Knitty.com

Det ska bli kul att börja på något nytt. Claudia är nu i stort sett klar. Jag har provat henne men kan inte riktigt bestämma mig för hur lång hon ska vara. Så hon ligger och mognar till sig lite. Just nu är hon precis i knälängd och jag tycker nog att det är lite för kort eller lite för långt. Men som sagt hon är rolig att sticka så snart kommer jag att plocka upp henne igen.

Sedan har Stickameras Pulsklubb "lanserat" oktober månads mönster. Det ser oxå spännande ut så jag tror att jag kommer att repa upp vanten jag påbörjade och använda stickorna till Elofs muddar istället.

Inga kommentarer: