2008-09-30

Sitta rätt

Jag ska börja rida igen! Fick svar på mina tusen och åter tusen frågor och nu har jag bestämt mig. Det ska bli så himla kul! Har funderat fram och tillbaka vilken typ av grupp ska jag rida i och så. De hade inga vuxengrupper på den nivån jag vill börja med. Tja nivå superduper nybörjare förstås. Som jag skrev i mitt första mejl till ridskolan, jag är djävligt duktig på att skena och hålla mig kvar på hästen. Jag har ridit nordsvenska travare i många år (13-17 år gammal) men varken hästarna eller jag har varit utbildade. Så jag kan inte ens sitta rätt på hästen.

Nu har jag bestämt mig, det blir en nybörjargrupp som börjar med att sitta rätt och sedan kan jag kanske gå vidare därifrån lite fortare eftersom jag kan gångarterna och så.

Men nu kommer frågan, vad måste jag ha för grejer? Det här finns, ridhjälm och vantar.
Skor, tja jag kan ju alltid ta några gamla docmarten skor har både med och utan stålhätta och de har klack. Men byxor? Måste jag köpa ridbyxor? I och för sig såg jag att de hade på ÖB här, kanske inte den bästa kvallisorten men vaddå.

Det ska bli så spännande.

Kollar in Pidklubbens portal och har reda hittat en favorit. Kolla in Svante.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha. Nog förstår jag att du föll för Svante. Han lät som dig i beskrivningen. Förutom det där med att leta i fickor, eller vad vet jag? Så himla kul du kommer att ha!

ellapix sa...

Haha, kanske han gjorde.

Anonym sa...

Du kanske kan känna efter någon eller några gånger vad du behöver för grejer? Kanske är det skönt att ha såna där förstärkningar som finns på ridbyxor, kanske klarar man sig bra ändå. Undrar faktiskt lite om klacken på ett par Martens är tillräcklig, den sluttar ju... Men det vet du när du satt skorna i stigbygeln första gången. En lektion med fel skor går nog. Eller så är det perfekta ridskor. Och ta dom med stålhätta!

Anonym sa...

läs på min blogg där jag kommer med superbra tips för bara dig! ;)