2008-09-22

Linssallad

Jag har fått en ny favorit, gröna linser. Härom veckan kokade jag gröna bara som de var med lite citronskal i vattnet. Sedan när de var klara lite mer citron på och så serverades de som tillbehör till en sallad. Hur gott som helst och sedan blev det över så jag kunde spara och äta lite nu och då. När jag tyckte att maten var lite torftig, då var det bara att plocka fram linsburken. Hur fiffigt som helst.

Igår så gjorde jag en sallad helt baserad på gröna linser. Det var linser, brysselkål, avocado, rödlök och getost. På det lite citronolja och till en varmsmörgås av något slag med getostkräm på. Huga så gott och såå mättande.

Helgen har erbjudit lite för mycket av det goda, allt från godis till kakor och skräpmat så det var väldigt skönt att äta något som balanserade blodsockret lite och tog bort suget efter sött.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar liner.:D

Anonym sa...

Linser och bönor kan man koka i stora mängder och alltid ha i frysen
Gott nyttigt och billigt.