2008-09-06

Grönt, gult och rött

Det är höst och det är härligt! Promenerade bort till den lilla lilla "slalombacken" som ligger mitt i stan. Vi gick upp på toppen och ned igen. Så underbart ute, solen värmde och det var vindstilla. I viken guppade två båtar fram. Några eldade vid en kommunal grillplats. Hur fint som helst, men det enda jag kunde tänka på var stickningen som låg hemma och väntade. "Tänk om jag hade haft den med mig då hade jag kunnat sitta här i solen och sticka" "Undra hur många varv till innan jag får byta färg" Det är så roligt med helt nya projekt jag får så mycket inspiration. Det där lite sträva ull garnet som ser helt växtfärgat ut. Ska snart visa på bild.

Det är höst och jag myser. Dricker te och tittar på film. Stickar och läser. Jag älskar det!

Inga kommentarer: