2008-09-01

Sep pulsen

September månads pulsvärmare gick fort att sticka. Det var bara rätstickat i stort sett hela vägen. Enligt mönstret skulle det vara Fablegarn, det ser väldigt snyggt ut med detta garn. Men då det inte fanns på min garnbutik valde jag något annat som var mönstrat. De klassiska Opalgarnerna fanns dock men inte i några roliga färger. Jag har aldrig förr stickat något med självmönstrande garn så jag tyckte att det kändes spännande. Jag valde ett som var rosa, tänkte det kunde i alla fall bli lite kul. Men jag tycker bara att det blev trist. Ska nog kanske prova med Opal eller Regia oxå.

Sedan tyckte jag att pulsvärmaren blev för stor, valde mindre stickor och la bara upp 30 istället för 40 maskor. Garnet jag valde Carro från M&K, var nog lite tjockare än Fable. Bortsett från mönstret i garnet och färgen så gillar jag den här pulsvärmaren skulle bara vara lite trevligt med en tumme istället för ett hål. Men men...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättesnygga, vilket läckert garn!