2008-09-26

AW

Ikväll en en kväll jag ser fram emot. Det kommer inte bara att bli jag och Isäntä framför tv:n eller nåt. Inte för att det är trist men du vet ibland kan det vara skönt med andra ansikten oxå.

Isäntä har dragit ihop ett gäng på afterwork och jag får komma med. Jeeiii! Han har i alla fall en kollega som jag tycker känns lovande. Men vi får se, det känns kul i alla fall att bara komma ut och träffa lite människor. Prata med andra och umgås. Sånt som jag hade gjort hela tiden om jag bott kvar i Umeå. :( My god jag har inget socialt liv bortsett från Isäntä... eller i alla fall inte i den här stan... än...

Lyssnade på Krister på P3 och det var en kille som berättade att han var påväg till Kalix för förfest. Sedan skulle de fortsätta festen i bilen för de skulle till Piteå ikväll. Pentryt om jag inte missminner mig. Hur långt är inte det att köra för en kväll ute. Hjälp! Inget jag skulle göra i alla fall.

Kanske ska vi gå till Pentryt och spana ikväll, vem vet han kanske är ett kap.

Nu på med lite Glesbygd'n och hopp in i duschen

3 kommentarer:

sambomaria sa...

Hej!
Hittade din blogg och tänkte att shit vad roligt med en till stickande, inflyttad pitebo. Jag är också en sån och tänkte att du kanske ville gå och ta en fika någon dag på stan?
Typ krokodil om dom råkar ha öppet?

Anonym sa...

Tänkte oxå på dig när jag hörde det på P3!! Han lät så genuint norrländsk så jag fick nästan tårar i ögonen... Var du på pentryt?? :P

ellapix sa...

Jo genuint var helt klart det rätta ordet.

Nej vi var ju inte det, tyvärr. Vi gick till Nodo och där hade de Libanesisk after work, vi fick den till och med vegetarisk. Tre rätter ingick.