2007-10-01

Vante nummer ett

Idag har jag stickat min första vante och jag är väldigt nöjd med reslutatet den blev tight och fin. Får hoppas på att jag inte lider av SSS, då blir det kanske bara en. Sedan har jag påbörjat en lilla pulsvärmare till E. Det ska bli en julklapp. Det är så kul med allt garn och alla projekt som ligger och väntar, så mycket mer att lära.

Vanten är väldigt fin i ett tjockt och varmt garn som inte sticks, den är grå med ljusgröna ränder. Så klart, jag kan ju inte göra något utan att använda mig av grönt garn. I alla fall inte som är till mig själv. Måste kanske börja tänka i lite andra färger.

Ledig dag idag det är skönt men känns oxå lite konstigt. Det är så mycket som jag ska hinna med på dessa dagar. Jag har inte gjort så mycket av det som jag sagt att jag skulle göra idag men jag tänker inte låta det förstöra dagen. Jag har gjort så mycket annat som att jag stickat min första vante och den blev så bra.

Inga kommentarer: