2007-10-29

Tjejsnack v 43 - Miljö

Ämnet kommer från Jenny

* Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?
Ja det tycker jag. Alla kan göra sitt i det lilla.
* När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?
Ja det gör jag, eller i alla fall när jag har råd. Nu när jag jobbar så blir det bara krav när det finns.
* Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?
Nä tyvärr jag inte det, ska jag åka själv så kanske men inte om jag ska ha hundarna med mig. Det blir för jobbigt.
* Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?
Både och har inget emot secon hand men köper inte där bara för att köpa jag vill ju att det ska vara snyggt oxå.
* Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?
Ta tåget istället för flyget, lämna in sånt som innehåller tungmetaller till returstationer, sopsortera, använda lågenergilampor, ja det finns massor med saker vi kan göra i det lilla. Cykla till jobbet istället för att ta bilen. Veckohandla så att det inte blir så många transporter med bil, mm mm

Inga kommentarer: