2007-10-07

Att inte bli trodd

eller att inte lita på sitt eget omdöme.

Det är inte roligt. Senast nu helgen har jag stött på detta. Där människor som tycker att de vet bättre än mig redan har bestämt sig för hur sanningen ser ut. För dem är det helt självklart att de har rätt och de varken lyssnar eller tar till sig mina ord, det jag har att säga om saken. Att jag borde veta bättre än dem är inte ens viktigt. De bara pratar förbi mig. Finns det något jag inte gillar så är det att inte bli lyssnad på. Mina åsikter betyder nada, nill, zero. Jag blir arg och ledsen på en och samma gång. Varför lyssnar det inte på mig?

Självklart leder det till att jag inte litar på mitt eget omdöme. Kanske har jag fel? Kankse känner jag inte till situationen så väl som jag borde. Kanske har jag slarvat. Men nä! Det har jag inte. Jag vet precis vad jag gjort och jag har inte gjort något fel, inget har hänt som jag inte känner till och jag vet att de här reaktionerna är vanliga. Det är så här det brukar se ut. Har de varit här och sett reaktionerna tidigare gånger när det inträffat, nej, alltså hur kan de då så bestämt säga att jag har fel? Jag blir så arg!

Nåja, nu ska jag i alla fall göra allt jag kan för att bevisa att jag har rätt. Jag tänker inte låta andras "vetabäst" attityd trampa ned mig.

Inga kommentarer: