2007-10-28

Helgen vecka 43

Nyss hemkommen från ÖNDs (Övre Norrlands Distrikts) sektorskonferens känner jag mig ganska mör. Eller trött är nog rätta ordet. Det har varit fullrulle sedan i fredags och mycket vettigt har uträttats.

Sitter med i HUS (HundägarUtbildningsSektorn) i min klubb och åkte på konferensen som representant. Vi hade många givande diskussioner och kom fram till en del beslut som nog kan vara bra för oss mindre klubbar. De här tillställningarna är alltid på Medlefors folkhögskola och de har så fantastisk mat att jag inte bara åker för att får höra vad som händer i SBK utan även för den smarriga maten som jag ser som min belöning för allt jag gjort under året.

På söndagen fick vi lyssna till Ingrid Tapper, hon var väldigt trevlig att lyssna på. Det var kanske inte så mycket nytt som hon berättade men det är alltid trevligt att höra vad kunniga människor har att säga även om en kanske redan visste det. Men hon var duktigt på att prata och kunde verkligen blanda bra mellan fakta och personligaerfarenheter samt att hon höll sig till ämnet. Märktes att hon var lärare... eller i alla fall jobbade på en pedagogiskinstitution.

Nästa trevliga sak är jag nu fått hem Lakrits, nu har hon blivit parad så att de tror att hon ska bli dräktig och nu är det bara att vänta och se. Hoppas på att det blir små knottar till jul. Det är enormt mysigt att ha henne hemma igen. Chewie har dock fått frispel, hon löper och Lakrits löper så hon kan inte gå förbi henne utan att bli helt till sig i brallorna. Hoppas att det lugnar ner sig lite tills vi ska sova...

Det är så mysigt att ha henne liggandes i soffan brevid sig, att hon följer efter och tassar omkring här hemma. Så mysigt att det knappt går att beskriva.

Inga kommentarer: