2007-10-16

Tjejsnack v 42 - Relationer

Ämnet kommer från Ewelina

* Vem är den människa som du vet att du alltid kan komma till oavsett?
Jag tror mig ha några sådana människor. Det är mina allra bästa och närmaste vänner.
* Vågar du rangordna dina vänner och bekanta i vilka som betyder mest? Kan man göra det eller inte?
Nä de betyder alla så olika saker och det går inte att rangordna det. Vad är bättre; en att prata med eller en att ha roligt med? Det är ju lika viktigt. Så nä de betyder alla lika mycket för mig. Vissa kanske mer för att jag känt dem länge men det skulle vara det enda kriteriet då.
* Har du blivit sviken av en vän någon gång? Hur/När? Känns det fortfarande?
Hum måste tänka, kanske inte direkt. Jag har kännt mig sviken visst men det var kanske bara jag som upplevde det så för att jag just då inte mådde så bra. Jag fick för höga krav på mig från en kompis, krav som jag inte klarade av att leva upp till. Plus att jag kände mig sårad för att kompisen inte såg att jag mådde piss och inte orkade med. Att kompisen inte i stället hjälpte mig eller sa att hon fanns där för mig. Det kanske räknas som ett svek jag vet inte. Men då jag tänker på svek tänker jag mer på kompisar som tar varandras span eller nåt och det har jag inte råkat ut för.
* Känner du att du har en bra relation till människor omkring dig?
Ja det har jag, har bestämt mig för att jag gör saker på mitt sätt. Det kan ju skrämma bort människor men de människorna kanske inte heller skulle bli så bra vänner.
* Vad tror du andra tycker är din bästa/sämsta egenskap?
Oj det har jag ingen aning om, kanske att jag är positiv och glad. Jag önskar att det vore för att jag är en så god lyssnare och för att de känner att de alltid kan komma till mig när de har problem. Men jag måste jag vara ärlig, jag tror inte att det är fallet. Utan jag får helt enkelt nöja mig med trevlig, positiv och glad. Kanske hjälpsam om jag kämpar lite...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vilka svåra frågor! Men du klarade dem bra. Fast du ska inte förringa din förmåga att få en tjej att använda nagellack :) Sånt kan göra under för självkänslan *blinkblink*

Kram,
inca