2006-12-12

Woho!

Ojoj nu blev det eld under rumpan. På måndag ska jag lämna in min uppsats så att jag kan vara med på seminariet i januari. Hilfe. Nog för att den är i stort sett klar men det känns så jobbigt att lämna den ifrån mig. Tur att jag jobbat så duktigt på den på sista tiden för annars hade jag aldrig varit klar till på måndag. Trodde att den inte skulle behöva vara klar förrän i januari. Så nu blir det till att jobba ordenligt i eftermiddag och onsdag förmiddag samt tor och fre vill ha den klar till fre så att helgen blir ledig. Gillar inte att måsta sitta och jobba på helgen.

Nåväl jag har i alla fall hunnit med att göra knäck. Har gjort de godaste knäcken ever, krydda dem med ingefära. Men ujujuj så gott det blev. Försökte med detta förra året men då vågade jag inte kryddade så mycket som det behövdes. I år vågade jag! Åh så gott det blev. Jag kommer att ha ätit upp de smarriga knäcken före vi åker upp misstänker jag.

Helgen har inte varit den allra bästa. Jag har haft det sämsta humöret på väldigt länge. Sur och grining så att det stänker om det. Inget var bra, allt som alla gjorde var bara fel. Usch, jag blir så trött när jag är på sånt humör, vill bara vara ifred. Samtidigt som det som jag allra allra mest vill är att bli älskad, kramad och pussad på. Vilket måste vara omöjligt för omgivningen att förstå då jag med hela mitt kroppspråk säger "gå iväg!". Ja söndagen var som sagt en sur och grinig dag, var iväg på kurs och sedan var det styrelsemöte ett riktigt jobbigt styrelsemöte. Jobbigt på så sätt att det var mycket att diskutera och mycket som vi måste göra till nästa möte. Nya strukturer som ska skapas. Sånt är alltid utmanande och kul i vanliga fall men i söndags så var det bara jobbigt för jag var så trött och grining. Typiskt!

Jaja nu är det i alla fall tisdag och jag har inte så många dagar på mig att färdigställa min uppsats så nu måste jag ta tag i det. Först ut med hundarna sedna ska jag sitta med den till att D kommer hem. För något annat är ju inte att tänka på.

Inga kommentarer: