2006-12-04

Julaftonsklädd

Har farit runt hela stan för att hitta det jag ville ha till mina julaftonskläder. Men jag är inte helt nöjd. Koftan jag hittade var väldigt väldigt fin, men jag vet inte om den passar. Jag känner mig lite som en pajas, så om jag hittar den andra koftan i rätt storlek kommer jag nog att lämna tillbaka. Men än så länge är den det bästa alternativet. Dock blev inte allt riktigt så fint som jag tänkt mig. Det är bara att inse jag passar inte i knästrumpor, det ser helt galet ut. Så det blev inga sådana istället mina fina ballerinaskor. Till det en vit klännig i 50-tals stuk. Röda strumpbyxor, den svarta koftan jag är lite tveksam till och så röda attiraljer som armband och hårspännen. Det är så härligt med julen för då går det verkligen att gå i gång på allt som ska matcha. Annars är jag inte så överförtjust i supermatchning. Men på julafton då är det okej.

Detta till ljudet av mammans gamla julskiva med Elvis samtidigt som jag bränner ned mitt "kalenderljus". Måste ju ned till 4. Jag har sånda otrolig julstämning. Har slagit in alla paket som är köpta och går att slå in. Det kommer att bli mycket vi tar med oss upp norrut. Mysigt, och där kommer det i alla fall att vara snö...

Inga kommentarer: